Фізики розповіли про успішну телепортацію на 6 та 7 кілометрів

Одночасно дві групи науковців заявили про нове технічне досягнення – телепортацію частинок. Китайські та канадські фізики телепортували частинки на 6 і 7 км відповідно за допомогою звичайних каналів оптоволоконного зв’язку.

teleportation
Опублікована в журналі Nature Physics 2016 схема телепортації канадської групи вчених

Фізики з китайського Університету Хефея і канадського Університету Калгарі змінили раніше відому методику телепортації. У класичній процедурі переміщення беруть участь дві сторони, відправник «Аліса» і одержувач «Боб». Якщо «Аліса» хоче телепортувати якусь частинку «Бобу», вона одночасно заміряє стан, в якому знаходилися обидві її частинки, і передає результати вимірювання по звичайній лінії зв’язку «Бобу». Під час цього виміру зв’язок між заплутаними частинками руйнується, і частинка «Боба» переходить у той стан, в якому перебувала частинка «Аліси» під час телепортації.

У цю схему вчені додали проміжну ланку «Чарлі». Це дозволило перенести всі найскладніші та дорогі компоненти, які потребують охолодження до майже абсолютного нуля, всередину цього «посередника». Так вдалося помітно спростити роботу телепортатора і зменшити вартість обладнання «Аліси» та «Боба».

Фізики з Хефея планують використовувати своє відкриття для створення квантових комп’ютерів, а вчені з Калгарі – для розробки нових систем квантового шифрування. Дослідники сподіваються, що в найближчі роки вдасться створити чисті і надійні однофотонні випромінювачі і приймачі фотонів, які дозволять обмінюватися частинками на прийнятних швидкостях. Коли ці проблеми вирішать, це може дати поштовх до розвитку квантового інтернету.

Please enter your comment!