Середа, 24 Квітня, 2024

NASA запустила додаток для смартфонів, щоб кожен міг потримати в руках перший камінь з Місяця

Днями було рівно 50 років історичній події – людина вперше ступила на поверхню іншого небесного тіла. Місія Apollo 11 відкрила людству нові горизонти, дала науковий та технологічний прорив і змінила перебіг історії. На честь такої дати в лабораторії NASA Astromaterials Research & Exploration Science (ARES) вирішили кожному дати можливість потримати каміння з Місяця.

Веб-додаток є повністю інтерактивним: камінь можна обертати, змінювати його масштаб тощо. Рівень деталізації – максимально можливий, і в ARES кажуть, що достатній для проведення досліджень. Створені 3D-моделі є поєднанням фотографій з надзвичайно високою роздільною здатністю. Знімки зробили з 240 різних кутів, завдяки чому деталізація складає від 30 до 60 мікронів – майже як товщина людської волосини.

Детальні фотографії у створеній 3D-моделі доповнені акуратною імітацією відчуття об’єму каменя, а також супроводжувальним текстом. Додатково автори використовували рентген, щоб отримати знімки внутрішньої структури без фізичного руйнування цього артефакту.

Усі ці роки NASA охороняла місячне каміння та місячний ґрунт під суворим контролем і обмеженим доступом. На честь 50-ліття історичної місії космічне агентство також відкриває доступ до сховища геологам, які зможуть самостійно дослідити привезені зразки.