Четвер, 25 Квітня, 2024

NASA розмірковує над перетворенням місячного кратера на гігантський телескоп

Інженери NASA зацікавились проектом перетворення місячного кратера на гігантський потужний телескоп. Такий телескоп на дальній стороні Місяця може стати корисним інструментом для вивчення космосу.

Винесення телескопів усього на кілька тисяч кілометрів від поверхні Землі дозволило значно розширити астрономічні знання, адже на телескопи стали менше впливати атмосфера та шум від Землі. Космічні телескопи дозволили відкрити тисячі нових зірок та планет. Так, телескоп «Кеплер» зробив сенсаційне відкриття – існують планети розміром із Землю і менше. Залишається лише здогадуватися, які відкриття може зробити телескоп, який знаходиться на відстані в 380 тисяч кілометрів від Землі та захищений від її шуму, а також шуму Сонця усім Місяцем.

Ідею кратера-телескопа запропонував Саптарші Бандіопадхяй – роботехнолог у лабораторії NASA Jet Propulsion Laboratory. Відправлені на дальню сторону Місяця роботи зможуть розгорнути на поверхні кратера металеву сітку, яка слугуватиме для концентрації слабких сигналів. Приймач розміститься у фокусі такого телескопа.

Концепт є одним із 23 проектів, який отримав частину від загального призового фонду $7 млн. Під час першої фази після отримання $125 тисяч інженери повинні будуть дослідити ідею.

У NASA кажуть, що презентовані проекти вимагають десятиліття або більше технологічного розвитку. Вони не є офіціальними місіями агентства, але варті вивчення, щоб реалізувати їх, коли з’явиться можливість.