П’ятниця, 3 Травня, 2024

NASA створило шлях на Місяць, що майже не потребує палива

Мандрівки на Місяць нещодавно подешевшали завдяки новому відкриттю NASA. Новий маршрут ефективніший і не вимагає тисячотонних ракет. Перший космічний апарат, що скористається новою траєкторією може додатково зробити небачені раніше відкриття зворотного боку Місяця.

Першим новим маршрутом скористається місія Dark Ages Polarimeter Pathfinder (слідопит поляріметра темних віків) або Dapper. Поляріметр – це науковий прилад для вимірювання кута обертання площини поляризації. Темні віки в назві тому, що люди не можуть спостерігати ці сигнали своїми очим.

Задача Dapper – вперше записати радіохвилі низької частоти, які з’явилися у найбільш ранні моменти існування Всесвіту, коли атоми, зірки, галактики лише починали формуватися. Науковці вірять, що це може допомогти віднайти перші сигнали загадкової нині темної матерії. Остання вважається основним складовим елементом існуючого світу.

В 1960-х роках для польотів на Місяць використовувався відносно прямий маршрут. Це було дорого та довго. Ракета потребувала гігантських обсягів палива і важила близько тисячі тонн.

Зменшити затрати палива можна за допомогою гравітаційних маневрів. Під час них планета, навколо якої виконується маневр, трохи сповільнюється, а космічний апарат – розганяється.

Зробивши такий гравітаційний маневр навколо Землі можна дістатися Місяця з мінімальними витратами палива або навіть без нього. Паливо потрібно лише для корекції орбіти та локальних маневрів.

Поштовх до розробки нового маршруту для Dapper дав скорочений бюджет NASA. На цю місію виділили всього $150 млн, чого не вистачило для великої ракети і подорожі традиційним шляхом.

Скористатися новим маршрутом сторонні компанії можуть, купивши ліцензію на нього. NASA може вимагати до $50 000, але зазвичай задовольняється від $5 000 до $10 000 плюс роялті.