Неділя, 8 Вересня, 2024

Що молекули на мобільнику розкажуть про його власника

man-mobile-smart-phone-with-fingerprint-on-the-screen

На мобільному телефоні щодня осідають мільйони різних частинок. І вони можуть розкрити багато інформації про власника гаджета. Можна, наприклад, дізнатися уподобання в їжі і прийом медикаментів.

Учені з Каліфорнійського університету в Сан-Дієго, дослідивши 40 мобільних телефонів, які належали дорослим людям, виявили сліди найрізноманітніших речовин – від кофеїну і приправ до зволожувальних кремів і антидепресантів. Як вказують дослідники, ми залишаємо сліди часток, хімікатів і бактерій на всьому, до чого торкаємося, навіть якщо ретельно миємо руки.

За допомогою мас-спектрометрії – методу для визначення структури складних органічних молекул – науковці виявили на телефонах до 500 різних молекул. Потім вони порівняли їх з наявними зразками в базі даних і описали приблизний спосіб життя кожного власника телефона.

«Проаналізувавши частинки, які вони залишили на своїх телефонах, ми змогли сказати, чи є його власник жінкою, чи користується вона дорогою косметикою, чи фарбує волосся, чи п’є каву, що більше любить – пиво або вино, чи любить гостру їжу, чи приймає щось від депресії, чи використовує сонцезахисні креми й репеленти», – розповіла учасниця дослідження Аміна Буслімані.