Вівторок, 1 Жовтня, 2024

Схоже, свідомість – це результат квантової фізики, показує дослідження анестезії

Десятиліттями одним із найбільш фундаментальних і тривожних питань залишається: що є фізичною основою свідомості в мозку? Дехто навіть вважає, що свідомість – це наслідок квантових ефектів. А саме, свіомість – це колективна квантова вібрація білків «мікротрубочок» всередині нейронів. Ця гіпотеза нещодавно отримала експериментальне підтвердження.

Нове дослідження, проведене професором Коледжу Велслі Майком Вістом і групою студентів коледжу Уеллслі, вивчало, як анестезія впливає на мозок. Віст і його дослідницька група виявили, що коли вони давали щурам препарат, який зв’язується з мікротрубочками, щурам знадобилося значно більше часу, щоб втрачати свідомість під дією анестетика. Препарат дослідницької групи, який зв’язує мікротрубочки, перешкоджає дії анестетика, таким чином підтверджуючи ідею, що анестетик діє на мікротрубочки, викликаючи втрату свідомості.

«Оскільки ми не знаємо іншого (тобто класичного) способу, яким би зв’язування анестетика з мікротрубочками загалом зменшувало мозкову активність і викликало втрату свідомості, — каже Віст, — це відкриття підтверджує квантову модель свідомості».

Важко переоцінити значення класичних/квантових дебатів про свідомість, каже Віст, доцент кафедри нейронаук у Велслі. «Коли стане визнано, що розум — це квантовий феномен, ми вступимо в нову еру в нашому розумінні того, ким ми є», — каже він. – Новий підхід «призведе до кращого розуміння того, як працює анестезія, і сформує наше мислення щодо широкого спектру пов’язаних питань, наприклад, чи є свідомі пацієнти в комі чи тварини, які не є людьми, як загадкові препарати, такі як літій, модулюють свідомий досвід до стабілізувати настрій, як такі хвороби, як хвороба Альцгеймера чи шизофренія, впливають на сприйняття та пам’ять тощо».

У ширшому розумінні квантове розуміння свідомості «дає нам картину світу, в якій ми можемо бути пов’язані зі Всесвітом більш природним і цілісним способом», — каже Віст. Віст планує продовжити подальші дослідження в цій галузі та сподівається пояснити та дослідити квантову теорію свідомості в книзі для широкої аудиторії.

Дослідження Віста, опубліковане 1 вересня в eNeuro , демонструє, що анестезія діє шляхом зв’язування з мікротрубочками всередині нейронів, таким чином надаючи важливі докази для квантової теорії свідомості, відновлюючи увагу на мікротрубочках в анестезії.