П’ятниця, 19 Квітня, 2024

У вересні супутник вріжеться в астероїд – у NASA сподіваються, що промаху не буде

Перший в історії космічний корабель «планетарної оборони» уже скоро покаже, чи зможуть земляни захистити себе від падіння метеориту. Космічний апарат DART подолав близько 11 мільйонів кілометрів, щоб врізатися в космічну скелю на швидкості 40 000 кілометрів на годину наступного місяця. Зіткнення очікується у вересні.

Місія DART для відхилення подвійного астероїда стартувала у листопаді минулого року. Її ціллю є зіткнення з невеликим астероїдом Діморфос, який обертається навколо більшого астероїда під назвою Дідімос.

Шість ночей спостережень за допомогою двох потужних телескопів тепер підтвердили, що орбіта Дідімоса ідеально вирівняна для корабля DART, який коштує 325 мільйонів доларів. Ці спостереження підтвердили попередні розрахунки орбіти з 2021 року. Тобто DART прибув у потрібне місце та в потрібний час, щоб показати, чи зможе він відхилити астероїд.

Коли космічний зонд вагою 650 кілограмів зіткнеться з Діморфосом, планується, що він змінить швидкість космічної скелі на частки відсотка. NASA хоче виміряти зміну орбіти астероїда, спричинену зіткненням.

Діморфос обертається навколо Дідімоса кожні 11 годин 55 хвилин «як годинник». DART сповільнить Діморфос, скоротивши його орбіту на 10 хвилин і змусивши його впасти ближче до більшого астероїда. Мінімальна зміна, щоб місія вважалася успішною, становить 73 секунди.

Ця демонстрація планетарної космічної оборони стане інформацією для майбутніх місій, які одного разу зможуть врятувати Землю від смертоносного удару астероїда.

Невеликий поштовх астероїда призвів би до великих змін у його майбутньому положенні, і тоді астероїд розминеться із Землею, заявили в NASA.

Вчені постійно шукають астероїди та будують їхні курси, щоб визначити, чи можуть вони вдарити по планеті.

Хоча на даний момент немає відомого астероїда, який би точно зіткнувся із Землею, ми знаємо, що існує велика популяція навколоземних астероїдів. Ключ до захисту планети полягає в тому, щоб знайти їх задовго до того, як вони стануть загрозою зіткнення.

І Дідімос, і менший Діморфос виявили порівняно недавно – у 1996 році та менший Dimorphos у 2003 році відповідно. У рік відкриття Діморфос був на відстані у 15 разів далі, ніж Місяць.

NASA вважає будь-який навколоземний об’єкт «потенційно небезпечним», якщо він знаходиться в межах 0,05 астрономічної одиниці (7,4 мільйона кілометрів) і має діаметр більше 140 метрів.

Одним із таких астероїдів є Бенну, який має невеликий шанс вдарити Землю приблизно через півтора століття. Цього місяця НАСА повідомило, що Бенну має трохи більше шансів вдаритися по Землі, ніж вважалося раніше. Зіткнення може відбутися 24 вересня 2182 року. Для його знешкодження може знадобитися кілька невеликих ударів від якогось масивного пристрою, створеного людиною.

Вчені серйозно розглядають питання про те, як зупинити астероїд від удару по Землі з 1960-х років. Але попередні підходи, як правило, включали теорії про те, як розірвати космічний об’єкт на тисячі частин.

Проблема полягає в тому, що ці фрагменти потенційно можуть наблизитися до Землі та становити майже таку ж загрозливу для людства проблему, як початковий астероїд.

Більш сучасний підхід, званий кінетичним ударним відхиленням (KID), включає в себе стріляння в космос чимось, що м’якше збиває астероїд з курсу від Землі, зберігаючи його цілим.