Четвер, 25 Квітня, 2024

NASA: система захисту від астероїдів не перехопить камінь з неба

Невеликий навіть за земними мірками камінь з неба може знищити людську цивілізацію. Поки що планеті щастить, але везіння може підвести, й інженери вже кілька років думають про систему захисту від астероїдів. Але остання симуляція показала, що 8 років планування та розробки пройшли даремно: цивілізація залишається беззахисною перед загрозою з космосу.

Симуляція «Планетарний захист» направлена на перевірку світової готовності до раннього попередження про наближення астероїда-вбивці. Для цього NASA попрохала 200 вчених, інженерів та рятувальників протягом 8 віртуальних років відстежити та визначити природу метеориту, а також створити найкращий план з попередження армагеддону.

Початкові умови вправи повідомляли про виявлення на близькій до Землі орбіті небесного тіла діаметром від 100 до 300 метрів. За попередніми оцінками, цей астероїд має шанс в 1% зіткнутися з планетою 29 квітня 2027 року. Це в кілька разів більший ризик, ніж поки що зафіксований для реальних каменів із космосу. Найбільш загрозливий астероїд Бенну має 1 із 2700 шансів зіткнутися з планетою 25 вересня 2135 року. Також раніше прогнозувалося, що астероїд Апофіс матиме шанс у 2,7% влучити в нашу планету у квітні 2029 року, але згодом ці прогнози відкинули.

Учасники симуляції «Планетарний захист» також отримали чотири суттєві поправки з часом. По-перше, шанси зіткнення збільшувалися з плином часу. До 2021 року у NASA змогли взяти проби небесного тіла для ретельного аналізу, що дозволило уточнити розрахунки. Прогнози виявилися невтішними. Удар мав статися над американським мегаполісом Денвер.

Враховуючи чотири поправки, учасники розрахували, що камінь знищить увесь регіон. Сила зіткнення буде еквівалентною миттєвому вибуху 34 тисяч атомних бомб, що скинули на Хіросіму.

Для запобігання катастрофі учасники запропонували відправити назустріч астероїду ракети, що своїм вибухом мають збити загрозу з курсу. Запустити ці ракети вдалося лише в серпні 2024 року. Вони стартували так пізно через те, що довелося вирішувати багато технічних питань, щоб збудувати їх.

Розрахунки траєкторії виявилися правильними, але повторився сценарій фільму «Армагеддон» 1998 року. Астероїд від вибуху ракет розколовся на шматки.

Велика частина небесного тіла змінила курс: жертвою став Нью-Йорк. У своїй останній спробі людство хотіло запустити на перехоплення військові ядерні ракети, щоб знищити 60-метровий камінь, який рухався назустріч зі швидкістю 70 000 кілометрів на годину. Однак цей останній шанс вбили політичні суперечки. До зіткнення залишалося 6 місяців.

Уявний астероїд вибухнув у 15 кілометрах над Центральним парком Нью-Йорка, віддавши енергії, як 1000 бомб у Хіросімі. Усе, що було в радіусі 15 кілометрів, з 10 млн людей включно, перетворилося на пил. Руйнування простяглися в радіусі 68 кілометрів.

Наступну симуляцію планетарного захисту від астероїдів планують провести у 2021 році. Сценаристи прогнозують, що тоді місцем подій може стати Європа.