П’ятниця, 19 Квітня, 2024

Науковці проекту Earth BioGenome Project хочуть створити каталог ДНК усіх живих істот планети

У майбутньому вимирання чергового виду тварин не означатиме його зникнення. Адже всі подробиці про те, як виглядала тварина, яке мала тіло та інші її особливості, можна буде підгледіти в її ДНК. Каталог геномів усіх наявних на планеті еукаріотичних форм життя саме планує створити проект Earth BioGenome Project (EBP).каталог ДНК

Еукаріоти – це майже всі наявні на планеті організми за винятком бактерій та архей (ними двома займається проект Earth Microbiome Project). За приблизними оцінками, на Землі живе від 10 до 15 млн еукаріотичних видів живих істот, з яких наука відкрила та описала лише 2,3 млн.

Глобальна група вчених хоче отримати базу даних ДНК усіх наявних тварин, водоростей, рослин та грибків на Землі. За їхніми оцінками, на це знадобиться до 10 років та коштуватиме $4,7 млрд. Для збереження інформації про структуру живих істот знадобиться 200 петабайтів дискового простору.

Такий масштабний проект із терміном у 10 років є значно суттєвим пришвидшенням порівняно із попереднім подібним проектом – розшифровуванням генома людини. На виконання цілей Human Genome Project знадобилося 13 років і $2,7 млрд, що з урахуванням інфляції сьогодні складало би $4,8 млрд.

«Уперше в історії стало можливо ефективно виділити геноми усіх відомих видів та використати геноміку для відкриття решти 80-90% видів живих істот, які нині приховані від науки, – пишуть науковці у своїй статті. – Довготривалі вигоди від створення відкритого цифрового репозиторію генетичної інформації земних життєвих форм можуть з’явитися лише при скоординованих міжнародних зусиллях».

У проекту Earth BioGenome Project залишається ще багато невирішених питань, головне з яких – збирання зразків ДНК усіх живих форм на планеті. Зоопарки, музеї, ботанічні сади та заповідники не можуть покрити все розмаїття життя нашої планети.