Вівторок, 23 Квітня, 2024

NASA робить, як Apple: космічні кораблі будуть на новій архітектурі процесорів

Понад два десятиліття космічні кораблі NASA використовували процесори на базі архітектури PowerPC. Але майбутні місії будуть використовувати процесори SiFive архітектури RISC-V. Кілька років тому Apple зробила так само, перевівши всі свої комп’ютери з архітектури x86 на ARM, а за чутками, вивчає можливість переходу на RISC-V.

Комп’ютерна система на базі RISC-V стане основою майбутніх пілотованих і безпілотних польотів, у тому числі на Місяць і Марс. Мікропроцесор розроблять за трирічним контрактом на суму 50 мільйонів доларів США компанії SiFive і Microchip.

Процесор HPSC замінює застарілий BAE RAD750 на базі PowerPC, який вийшов більше двох десятиліть тому і використовувався в великій кількості космічних кораблів, включаючи марсоходи Curiosity і Perseverance та космічний телескоп Джеймс Вебб.

SiFive стверджує, що 12-ядерний процесор забезпечить 100-кратне підвищення продуктивності в порівнянні зі своїм попередником. Ця продуктивність важлива для створення нового покоління автономних марсоходів, програм обробки комп’ютерного бачення, космічних польотів, наведення та зв’язку за межами атмосфери та орбіти Землі.

Процесор HPSC матиме вісім ядер векторної обробки X280, оптимізованих для машинного навчання, на додаток до чотирьох ядер загального призначення.

Крім простої продуктивності, чипи, призначені для космосу, повинні витримувати суворі умови експлуатації. Дизайн SiFive виграє від досвіду компанії у розробці чипів для автомобілів, які висувають схожі умови до електроніки.

Останніми роками архітектура RISC-V привернула значну увагу та інвестиції у сотні мільйонів доларів. Частково це сталося завдяки відкритому, безкоштовному та легкому характеру цієї архітектури. Базова архітектура RISC містить менше 50 інструкцій, до яких можна додавати як офіційні, так і сторонні розширення, щоб процесор краще відповідав вимогам до нього.

Рішення NASA та Microchip вибрати дизайн RISC-V було пов’язане не тільки з новизною відкритої та безоплатної архітектури. Архітектура RISC-V є однією з тих, хто матиме велику базу розробників через 10, 15 або навіть 20 років, і, отже, NASA зможе знайти спеціалістів для роботи з нею.